Search this blog/このブログの中でさがす:

środa, 6 lipca 2022

RIOT vs. Players

 

RIOT Games problems in TLDR version. After this tweet, it took League of Legends community ONE DAY to prove RIOT wrong.

Zaczęliśmy pisać już kolejny wpis, ale kiedy jakaś firma po raz kolejny potrafiła zepsuć coś czego nie powinni, to rzucasz wszystko i zaczynasz pisać o tym. Bo liczba wpadek Riot Games odnośnie League of Legends od dwóch lat pobija rekordy. Ta firma ma bowiem dwa ogromne problemy w materii swojego wizerunku i traktowania pod-społeczności swojej gry. Jedne dotyczy, ogólnie pojętej, jakości wypuszczanych skórek. Drugi tym, jak ktoś układa plan kolejnych wydarzeń i nowych skórek. W przeciągu dwóch i pół roku bowiem Riot zalicza dziewiątą, poważna wpadkę wizerunkową i logistyczną/zarządzeniową związaną z tymi problemami. A i tak to nie są wszystkie, ogólnie patrząc, wpadki, ale o tych będziemy pisać.

We’ve started to write new entry but when some company again makes a big failure which should not happened then ya throw that away and write about this. ‘Cause the number of failures which RIOT Games has made about League of Legends in two years constantly breaks the records. This company has two, big problems in PR and sub-communities treatment departments. One is about general quality of their new skins releases and the other is about schedules and plans of new content releases. In two and the half years RIOT has just made 9th, big failure in PR or new content marketing. And those are not the only ones they made, but those about we are gonna talk.

W tym pisie używam dwóch języków w kolejności Polski i Angielski.
I use two languages in this entry with and order of Polish and then  English.

Disclaimer: 

RIOT Games   zezwala twórcom kontentu na użycie ich dzieł objętych prawem autorskim pod pewnymi zasadmi. Wszystkie obrazy i przykłady należą do ich i zostaly użytye na w/w zasadach.

RIOT Games allows content creators to use their copyrighted work under speciall rules. All Images and examples here are used under such.

Na obronę RIOT Games trzeba powiedzieć kilka kwestii. Nie jest możliwe by w tak dużej korporacji nikt nie popełnił jakiejś wpadki wizerunkowej, bo po prostu odpowiedzialność się rozmywa. Nie jest też możliwe uniknąć od święta jakiejś większej wpadki. Nie da się również, w przypadku kreatywnych dziedzin, przypaść wszystkim do gustu bo jedni lubią najnowszą skórkę do Sony, a inni nie; jedni chcę zmiany jej wizerunku, a inni nie. I to jest akceptowalne. Dlatego omawiamy sytuacje oczywiste lub w przypadku których, większość opinii jest negatywna.

Drugą kwestią, którą trzeba omówić jest to jak kiedyś wyglądało wydawanie skórek. Skórki, pomijając okazjonalne przeceny oraz zestawy, kosztują 520, 750, 975, 1350 lub 1820 Riot Points (RP). Pomijam skórki kosztujące więcej, ultimate, bo w omawianych kwestiach stanowią one wyjątek, a nie regułę. Kiedyś, skórka kosztująca 520 RP była najczęściej recolorem, które dziś zastąpione zostały chromami. Jeśli porównacie np. bazową Soraką z Dryad Soraką to różnice są tylko w kolorach. To oznacza, że skórki za 750 były pierwszym poziomem, gdzie dochodziło do zmian modelu postaci, ale nie było zaś zmian w dźwiękach (ani ugłosowieniu ani efektach). Popatrzcie np. na Dawnchaser Sejuani, gdzie jest ona elfem na lwie zamiast człowiekiem na dużym dziku (czy jakiego tam gatunki jest Bristle).

Kolejne dwa poziomy, 975 i 1350, w zasadzie były tym samym. Dochodziło do zmian modelu i efektów, z rzadka dodatkowe ugłosowienia. Tylko ilość zmian decydowała o cenie i tak np. wydane razem HeartSeeker Quinn i HeartSeeker Lucian różniły się właśnie tylko ceną uzasadnioną tym, że zmiany w skórce Quinn nie są na tyle duże by wycenić ją na próg 1350.

Skórki legendarne, te po 1820, to jeszcze większy poziom zmian, które niemal zawsze wiązały się również nowym ugłosowieniem. A te mniej efektowne, mają zmniejszoną cenę o połowę.

Od jakiegoś czasu (od maja 2019 r) RIOT Games nie wydaje już skórek poniżej progu 1350, uzasadniając to tym, że oczekiwania graczy odnośnie jakości, w tym chęci zmian efektów, nie uzasadnia produkcji skórek tańszych. Inną kwestią jest to, że w ocenie części osób część skórek wydanych jako 1350 powinna kosztować 975 właśnie z racji niedostatecznej liczby efektów – nie jest to jednak dzisiejszy temat. Również dlatego iż, tak jak w przypadku w/w skórek HeartSeeker to może być ciężkie do jednoznacznej oceny.

Zanim zaczniemy nam rant, pozostała nam jeszcze kwestia trzecia. RIOT Games ma zarabiać pieniądze, a ich gry są darmowe. To prowadzi do zrozumiałej i akceptowalnej przez graczy polityki iż główne źródło dochodu, skórki, wydaje się tak, by zarobić. Przekłada się to na to iż, popularniejsze postaci dostają skórki częściej imają większą szansę na skórkę legendarną. Efektem ubocznym tego był tzw. 1000 Day Club, czyli lista postaci, którzy nie otrzymali skórki od co najmniej 1000 dni. Czasami była to kwestia uzasadniona (Urgot czy Yorick), kiedy z różnych względów postać utknęła w developerskim piekle i czekała na ulepszenie (wydanie na nowo) czy mniej (Shyvana czy Kayn), kiedy problem dotyczy mnogości form postaci i efektywnie sprowadza się do tego, że jedna skórka oznacza tak naprawdę dwie lub trzy. Sam RIOT przyznał, że najpierw wybierana jest linia, a potem dobierane postaci, co prowadzi do sytuacji, kiedy popularne postaci „wciskane” są w wiele linii (przykład przy omawianiu problemu nr 3).

I zanim zaczniemy omawiać owe wpadki, trzeba wam powiedzieć, że większość z wylistowanych problemów zrodziło ogłoszenie na start sezonu 2020 (do obejrzenia tu) i złożone tam, niespełnione do dziś obietnice.


Problem nr 1: Skórka PsyOps Viktor.

Porównanie skinów. 

Viktor to czempion popularny w rozgrywkach pro, ale znacznie mniej poza. Koncept tej postaci opiera się na cyborgyzacji: Viktor zamienił siebie w cyborga. W 2020 roku postać ta należała do w/w 1000 day club. I oficjalnie, wyszła z niego po wydaniu skórki PsyOps Viktor. Czyli Viktora w wersji cyborga. Tyle, że troszkę innego. Dokładnie. Gracze tej postaci dostali skórkę, która tematycznie i wizualnie nie odbiega od bazowej. To nie jest kosmiczny cyborg, cyborg w smokingu czy wersja „wróżkowa”. To jet po prostu cyborg w wersji cyborg. Można więc powiedzieć, że nie dostali nowej elementu kosmetycznego aż do 2022 roku, do wydania High Noon Viktora, czyli cyborga w wersji Dzikiego Zachodu (kinda). Clou więc problemu jest taki, że wydano skórkę tylko by zamknąć usta części graczy, którzy czekali na nową skórkę do swojej postaci.


Porównanie skinów. Aczkolwiek widocznie różne, nadal są to dwa cyborgi.


Problem nr 2: Skórka Warden Quinn.

Podobną naturę, ale większy kaliber, ma skórka Warden Quinn. Koncept Quinn to zwiadowca-sokolnik (podróżuje ona z dużym, ptakiem drapieżnym o imieniu Valor). Wardens & Marauders to zaś bardzo stara (2015) linia skórek, która nie odniosła sukcesu z powodu nieatrakcyjności pomysłu serii i małemu potencjałowi na skórki: ludzie w srebrnych zbrojach (Wardens) walczą z ludźmi w ciemnosrebrnych zbrojach (Marauders). Linia ta kosztowała ówcześnie 750 RP za skórkę i, naszym zdaniem, choć są perełki (Warden Karma i Marauder Ashe wyglądają dobrze) nie ma w niej dobrze, konceptowo opracowanych skórek: to są po prostu ludzie w zbrojach. Po więcej szczegółów związanych z tą linią skórek, por. problem nr 4.

Co mogliśmy dostać cz. 1.

Co mogliśmy dostać cz. 2.

Co dostaliśmy.
 

No więc, w tym przypadku po prostu ubrano postać w zbroję. Jeśli się spojrzy na concept arty, to jasno wygląda, że wybrano najprostszy, najmniej ingerujący w model, a więc i najmniej interesujący i „odjazdowy”. Czyli „effortless”. Co więcej, mimo sporego (acz nie ogromnego) feedbacku, RIOT nie zdecydował się zadowolić graczy i dokonać chociażby jakiś zmian w skórce (patrz problem nr 6 poniżej), a także, zdaniem wielu graczy, zmienił bardzo dobry splash art z widoczną twarzą na gorszy z całkowicie zacienioną.

Kayle Splash Art

Pierwotny Warden Quinn Splash Art


 
Zmieniony Splash Art

 

A jakiż to strasznych zmian oczekiwali gracze? Zmiany saturacji, ponieważ jej wygląd przypomina e-sportowe skórki Championship (DOWÓD), a splashart sugeruje postać Kayle. Dosłownie: jeden z mainów tej postaci, Tyler1, pomylił ją na swoim streamie z z Kayle i Ashe, dopóki ktoś mu nie pokazał na arcie Valora (DOWÓD).

Jeśli więc uznać, tak jak powyżej, że jest to droga chroma, Quinn będąca ówcześnie członkinią 1000 Day Club (por. problem nr 8) nie doczekała się skórki od lutego 2017 roku aż do lata 2022, kiedy to ma otrzymać skórkę Star Guardian Quinn. Co więcej, nie posiada ona skórki z poziomu 1350 lub większego, co znaczy, że ma „low-level” skórki wyłącznie. Łącznie: ~5,25 roku, z czego 3,5 na oczekiwania na „sorry excuse for a skin”, jak my nazywamy Warden Quinn.



Problem nr 3: Skórka Marauder Kalista.

Dowody:

https://www.reddit.com/r/KalistaMains/comments/kw5kel/rant_about_the_unfairness_of_kalistas_marauder/

https://www.reddit.com/r/KalistaMains/comments/ksnkla/kalista_marauder_skin_chromas_a_sad_story_to_a/

https://www.reddit.com/r/LeaguePBE/comments/k9otxy/pbe_bugs_feedback_thread_marauder_kalista/ 

https://www.reddit.com/r/KalistaMains/comments/t4oodd/kalista_deserved_the_battle_bunny_skin/ 

Poza tym, co było powiedziane przy problemie 2 (obie skórki wydano razem, otaczającej je tym samym rodzajem „miłości”), należy tu dodać iż: Kalista od swojego wydania w 2014 roku nie dostała skórki nie-esportowej (te wydawane są z osobnej puli, więc nie liczą się do skórek wydanych jako tako) aż do dziś. Wielu graczy tej postaci określiło Marauder Kalistę jako Blood Moon Kalista 2.0 czyli po prostu ulepszoną wersję. Gracze narzekali na wiele efektów nie poprawionych między podstawową paletą barw, a chromami i kwestie omówione w problemie nr 4. Oraz fakt, że paleta barw przypomina inną, jedyną, jej nie e-sportową skórkę. Całościowo czyni to Kalistę postacią z najdłuższym stażem bez skórki (ponad osiem lat, prawie 3 000 dni), ponieważ, tak jak w dwóch poprzednich wypadkach, należy uznać tą skórkę za drogą chromę.

Zresztą, offtopowo, przyczyna takiego traktowania to popularność czempionów. Kiedy wyszła skórka Battle Bunny Miss Fortune z animacją „podskoków” wielu graczy Kalisty się zdziwiło, bo od lat prosili o skórkę z tematyką królika dla Kalisty. Argument RIOT Games był taki, że Miss Fortune w bazowej animacji porusza się jakby skakała jak królik. RIOT KOCHANE GAMES, for [CENSORED] sake, CAŁY ZESTAW UMIEJĘTNOŚCI Kality opiera się o jej pasywkę, na które polega na… „podskakiwaniu” po autoatakach, co znaczy, że NIE MA obecnie lepszej postaci do skórki, której tematyka bazuje na podskokach. Różnica między Miss Fortune a Kalistą jest popularność. I cycki. Bo te MF ma większe.


Problem nr 4 seria skórek Wardens vs Marauders wydanie z 2021

Lista skórek wydanych w sezonie 2020

Lista skórek wydanych w presezonie 2021 

Częściowo problem opisano wyżej, ale to dopiero dwie, pierwsze warstwy tego tortu z eksrementów. Skórki z tej linii ogłoszono 8 grudnia 2020 roku, ale z powodu przerwy świątecznej, wydano je dopiero 7 stycznia 2021 roku czyli ~miesiąc później. W tej linii w 2021 roku wydano pięć skórek, wszystkie do postaci czekających na nowe skórki od ponad 900 dni, a w przypadki Kalisty i Quinn ponad 1300. Oznacza to, że dla pięciu ówcześnie mało popularnych postaci, odświeżono nie interesującą, mało inspirującą, tematycznie płaską, nie wymagającą wielkiego nakładu pracy – w stosunku do innych - linię skórek i wydano je. Co więcej, ogólna jakość skórek sugerowała by iż co najmniej dwie z pięciu powinny być wydane w cenie co najwyżej 975, a ludzie musieli się dopytywać o cenę, bo myśleli, że będzie niższa (sic!). Trzy z pięciu skórek przypominają inne skórki, w tym do innych postaci. Feedback do skórek zamknięto po dwóch tygodniach, z pięciu dostępnych, bo przerwa świąteczna, wydano po miesiącu bez dokonywania zmian. Gracze tych postaci zaakceptowali fakt, że dostali „effortless” skórki i wyrazili opinię „to przynajmniej zróbcie dla nas po te małe poprawki i nie będziemy narzekać”. I zostali olani lub zbyci: dokładniej jedne zmiany zostały odrzucone, a inne nawet nie skomentowane. Oznacza to, że gracze czekali dwa i pół raza dłużej na wydanie skórek na serwery produkcyjne niż zwykle, co do których RIOT nie chciał nawet nic zmienić, bo nie było na tyle szumu jak innych przypadkach (por. problem nr 6). A nie było, bo te postaci mają na tyle mało skórek (lub dużo, ale starych), że gracze wpadli w absurd golibrody: albo kupią „effortless, throwaway stfu skin” i dadzą sygnał, że kupią wszystko albo nie kupią i pokażą iż nie warto robić dla tych postaci skórek bo się nie sprzedają. Efekt finalny był taki, że zamiast kupić większość, kupiło TYLKO ~30% tzw. mainów. Co według RIOTU jest dużo. Według nas, niekoniecznie. 

 

Dowód na pytania o cenę cenę i niezadowolenie graczy.

 

Mój szef osobę, która zaplanowałaby to w ten sposób w jaki zrobił to RIOT, wydanie skórek dla tych pięciu postaci, zwłaszcza Kalisty i Quinn, zwolniłby za niekompetencje i PR-ową porażkę stulecia. W najlepszym razie, zdegradował. Reddit co prawda nie płonął, a powinien, ale do dziś są ludzie, którzy uważają tą ten rzut skórek za effortless, throwayw, stfu-linie etc w CAŁOŚCI, a nie co do pojedynczych skórek. Krótko: największa wpadka PR-owa związana z wydaniem skórek do niepopularnych postaci, zamknięta tym, że skórki wyszły PO oczekiwanym terminie „przed końcem roku” i nawet bez zmian, o które prosili gracze, a którą gracze kupili bo byli „wygłodniali”.

Nas to tym bardziej boli, że akurat Quinn grywamy. I mimo wielu prób przekonania się do skórki, nadal nie potrafimy się na nią przesiąść. Po prostu i Corsair (750 RP) oraz HeartSeeker (975 RP) są wizualnie lepsze. Nie wspominając, że obiektywnie patrząc, Wood Scout (975 RP) i HeartSeeker mają większą listę zmian i efektów niż Warden.


Problem nr 5: Wydanie Seraphine.

Dowody. Mnóstwo dowodów.

Gdzie zacząć? KDA to popularna linia skórek. Tak popularna, że do dziś JEDYNE PIĘĆ postaci, które w nie wchodzi ma po średnio ponad trzy skórki z tej serii. Seraphine po raz pierwszy została zapowiedziana w kwietniu 2020 roku fałszywym kontem na Twitterze. Przez pół roku Riot prowadził PR-owi marketing mający promować nową postać, która miała, jak sądzimy, od początku być częścią linii KDA.

Sęk w tym, że marketowana postać była KDA All/Out Seraphine, czyli wersja postaci z świata wydanej skórki a nie jej „bazowa” postać. Bazowa postać to… Pop-piosenkarka, czyli to samo, co KDA. Wiele osób podejrzewa, że postać została dorobiona na podstawie jej wersji KDA bez większych zmian w koncepcie postaci. Dalej jest słodką, przekolorowo ubraną anime-dziewczyną. Jej motywacja też nie jest ciekawa. Uśmiechnięta i radosna dziewczyna, która muzyką chce zmienić świat na lepsze. A Runeterra jest pełna demonów, wiedźm, nieumarłych oraz ma nacją, która chce podbić cały świat. Koncept Seraphine z perspektywy świata LoLa kupy się nie trzymający jest. Po prostu próbowano na siłę wcisnąć pop-gwiazdę w świat, w którym taki typ osób nie ma prawa zaistnieć.

Co więcej, używa ona specjalnego sprzętu, zasilanego hextech-kryształami, które są pozostałością po rasie brakernów – do której należy inna postać, Skarner, a ona słyszy ich głosy. I ma to w dupie, co kłóci się z jej charakterem. Ująć o należy tak „postać, opisana jako czuła ma w dupie to, że używa kryształów zawierających dusze innej, myślącej rasy”. Jeden z jej in-game tekstów to coś w stylu „hej Skarner, chcesz posłuchać co twoi zmarli ziomale mówią?”. Z tego tytułu powstała akcja Justice for Skarner polegająca na graniu Skarnerem i bojkotu Seraphine, ponieważ RIOT nową postacią wylał masę pomyj na tzw. lore mało popularnej postaci. Idźmy więc dalej.

Z wydaniem tej postaci wiążą się jeszcze dwie porażki: Jej zestaw umiejętności jest łudząco podobny do zestawu umiejętności postaci Sona. I to nie, że jedna umiejętność czy główny trzon zestawu. Wszystkie. Wszystkie pięć umiejętności, cały zestaw mocy. I dodatkowo, koncept również mocno zerżnięty. Nie pomagały głosy i opinie, że umiejętności są różne i gra się nimi inaczej (co jest prawdą - testowaliśmy). Seraphine to po prostu odpowiedź na pytanie: gdyby Sona została wydana dziś, to jakby wyglądał jej zestaw umiejętności? Co pokazują dane: po wydaniu Seraphine popularność Sony momentalnie spada z ~5% o kilka punktów procentowych i nigdy nie przewyższyła tej od Seraphine. Z popularnej postaci, z dużą liczbą skórek, staje się niszową.

I wisienka: na swój start dostała od razu najbardziej prestiżowy rodzaj skórki, Ultimate, bo uznano to za dobry pomysł. Jeszcze raz: nowa postać, z kiepską historią, reklamowana po swojej alternatywnej wersji, mająca zestaw umiejętności będący kopiuj-wklej i ulepsz zestawem z innej postaci, jeżdżąca po lore innej postaci, dostaje najlepszy i najdroższy rodzaj skórki, wymagający najwięcej pracy.


Problem nr 6. Poprawki do skórek.

Dowód: przeszukaj wpisy na reddicie.

Wspomnieliśmy wyżej, że Quinn czy Kalista nie dostały poprawy do swoich skórek. Nie doczeka się ich również wychodząca 14 lipca 2022 Star Guardian Sona. Ale już Firefly Ekko został wycofany na kilka tygodni by dostać upgrade efektów. Po ogromnym (łącznie 5000+ komentarzy) feedbacku Riot poprawia Prestige Edition Ocean Song Seraphine, dokonując zmiany, którą sami wylistowali iż wychodząca skórka nie może otrzymywać. I zrobili to na odwal się, więc gracze zażądali powrotu do wersji pierwotnej. Mimo potężnego feedbacku odnośnie Ashen Knight Pantheon, skórka wyjdzie bez mian, choć przypomina chromę do innej, istniejącej już skórki. Zrezygnowano również z wspólnej animacji powrotu dla Xayah i Rakana, postaci wydanych jako para i od zawsze traktowanych specjalnie przy okazji skórek Arcana.

Polityka firmy odnośnie, jaką skórkę i kiedy poprawiamy jest dziwna. Star Nemesis Fiddlesticks dostaje poprawki wizualne, aby go odróżnić od innej skórki, ale Warden QuinnMarauder Kalista już nie, więc dalej mamy „Championship” Quinn i „Blood Moon 2.0” Kalistę. A coraz więcej skórek odbiega jakością od innych, więc coraz więcej skórek powinno być poprawianych. Najnowsza porażka jest nawet podwójna (patrz problem 9). Gracze się czasem zastanawiają, jaki jest więc powód oczekiwania feedbacku, skoro losowo jest on ignorowany? Czasem nawet bez komentarza?


Problem nr 7. Zrujnowanie

Wielkie wydarzenie 2021 roku okazało się klapą. Tu jest bardzo dobre podsumowanie od Necrita. Wersja w jednym zdaniu: wydarzenie bazująca na tzw. lore miało go w dupie, a liczba błędów i dziur w historii przekracza liczbę włosów jaką człowiek ma na całej skórze. Wisienka na torcie: Zrujnowanie nawiązywało do historii Kalisty, Yoricka i Maokaia. Żadna z tych postaci nie pojawia się w historii, poza Yorickiem, który ma JEDNĄ SCENĘ. Mówiąc inaczej: z historii o Spider-Manie wywaliliśmy Spider-Mana i daliśmy Wolverine’a.


Problem nr 8. 1000 Day club.

Dowód 

1000 Day Club, to lista postaci, które od co najmniej 1000 dni nie dostali skórki. W szerszym kontekście: nie dostali żadnego elementu kosmetycznego. Po pierwsze, klub ten w ogóle nie powinien nigdy istnieć. ŻADNA postać w grze nie powinna otrzymywać skórki rzadziej niż raz na półtora roku, przy obecnie wychodzącej ilości skórek, ponieważ jest to PR-owo niekorzystne. Po raz pierwszy klub opustoszał w 2021 roku, po wydaniu skórki do Shyvany. Oficjalnie, bo nie oficjalnie, jeśli liczyć PsyOps Viktora (problem nr 1), Warden Quinn (problem nr 2) i Marauder Kalistę (problem nr 3) jako chromy, to nigdy nie opustoszał.

Ale nawet gdyby, od czasu wydania skórki Shyvany, Dr Mundo, Kayn, Fiddlestick czy Udyr zostali nowymi członkami. Skórka do Fiddlesticksa wyjdzie… sześć i pół miesiąca po obiecanym terminie. I sporo graczy nie jest zadowolonych z wyglądu skórki, bo mimo iż tematycznie inna, przypomina inną. Na szczęście, mimo iż do niszowej postaci, doczekała się poprawek.

1000 Day Club to jedna z większych, wizerunkowych klap RIOTu. Wiecie, to takie pokazanie miłośnikom jakiejś postaci „mamy was w życi”. Głęboko w życi. Bardzo głęboko w życi. Bo w okresie dwóch lat od swojego wydania Kai’sa dostała osiem skórek, Seraphine sześć, Yone cztery, a taka Taliyah czy Rell czekają po ponad rok na jedną. Jest sytuacja, kiedy Leona dostała PIĘĆ skórek w przeciągu 12 miesięcy. To tyle, ile obecnie ma Quinn i więcej niż ma Kalista – nie bawiąc się w personalne uznawanie czy tez nie skórek za chromy. I tyle, ile łącznie ma Rell i Taliyah.

RIOT, kochane, Games. Wydajecie ostatnio po 120+ skórek rocznie. To oznacza, że w przeciągu dwóch lat każda postać może dostać po jednej, a osiemdziesiąt najbardziej popularnych postaci po dwie. POŁOWA postaci może dostać jedną skórkę rocznie. RIOT, Kochane, Games! Planujecie to lepiej!


Problem nr 9: Harmonogram wyjścia Star Guradian 2022

Dowody:

2022 Patch Schedule  

1st Teaser

This Tweet

 


Oh boy. Przepełniona czara. Star Guardian to najbardziej wyczekiwana i pożądana linia skórek. W styczniu RIOT ogłosił, że czeka nas powrót do tego tematu w tym roku. Po czym harmonogramuje to bez pomyślunku i z pokazaniem środkowego palca graczom. Tak, tym samym graczom, których dotyczą problemy 1-8.

Po kolei. Od stycznia do czerwca 2022 roku nie wyszedł żaden teaser związany z wydarzeniem. Żadnej zapowiedzi, ogłoszeń. Nic. Największe wydarzenie roku dostaje więcej data-minerskich przecieków niż oficjalnych informacji. Po czym w przeciągu jednego weekendu otrzymujemy codziennie nowy teaser. I to też jest źle. Wiecie, to tak jakby na miesiąc przed premierą blockbustera wypuścić plakat i trailer, w sytuacji, kiedy od roku wiadomo, że film powstaje. A i nawet to zrobili źle.

Harmonogram wypuszczania zmian (elementy kosmetyczne np. skórki, zmiany balansu etc.) wygląda tak: nowy patch co dwa tygodnie, dwa razy do roku po trzech. Okazjonalnie, RIOT przesuwa wydanie nowego patcha o jeden dzień. Co nijak ma sens, ponieważ: któryś cykl musi być skrócony o jeden dzień. Dlaczego więc wydłuża się datę poprzedniego, a skraca następny, czyli zapowiada nowe skórki, wydarzenia etc. o jeden dzień później? Nie jest istotne który patch, czy x.11 czy x.12 będzie miał 13 dni, skoro jeden z nich musi. Więc czemu nie ten wcześniejszy, po to by graczom pokazać nowy kontent wcześniej? [CENSORED] W tym wypadku, cykl wydania nowych rzeczy spotkała taka rzecz. Co oznacza, że zapowiedź nowych skórek etc. dotyczących NAJWAŻNIEJSZEGO, NAJBARDZIEJ OCZEKIWANEGO i NAJWIĘKSZEGO wydarzanie w roku została opóźniona o jeden dzień i poprzedzona pięcioma dniami teaserów, zamiast kilkoma miesiącami budowania napięcia.

[CENSORED] więcej, jest to zaplanowane na ten jeden z tych dwóch, trzy tygodniowych cykli. Czyli gracze czekają na event i pierwszą falę elementów kosmetycznych O TYDZIEŃ DŁUŻEJ niż zwykle! Tfu! Na największy event roku, na który czekamy i prosimy od TRZECH LAT! I kiedy go ogłaszają, to cztery dni przed pierwszą falą skórek na serwerze testowym byśmy poczekali sobie jeszcze miesiąc, bo następny patch jest dłuższy...

[CENSORED]więcej, będą to dwa patche z kolei. W pierwszym swoje skórki dostanie super popularna Kai’Sa, popularny Ekko (oboje z zawartością z wyższych poziomów), nowa postać Nilah oraz niszowa Sona i Fiddlesticks (który opuści tym samym 1000 Day Club). Z poza skórkowego kontentu, który dostaniemy w pierwszym cyklu wiemy, że w drugim rzucie skórki dostaną… super popularna Akali (znów zawartość z wyższego poziomu), popularna Morgana oraz trzy niszowe postaci: Taliyah, Rell i Quinn. Innymi słowy: gracze tej ostatniej, kiepsko traktowanej przez RIOT, trójki poczekają na swoje skórki PIĘĆ TYGODNI zamiast TRZECH lub DWÓCH. Rell, jako nowa postać z grudnia 2020 roku, nie dostała od swojego wydania nowej skórki, co jest EWENEMENTEM, gdyż zwykle w pierwszym roku pojawia się jedna lub dwie (licząc z esportowymi, by znów nie wypominać Kalisty). A co więcej, drugi raz taki harmonogram dotyka skórki do Quinn.

RIOT, Kochane, Games. Nosz...[CENSORED].

Wisienki na torcie są dwie: Dwie skórki Ekko (zwykła i prestiżowa edycja) wyglądają paskudnie. I wiele osób, wliczając w to graczy tej postaci, zastanawia się, kto zaakceptował takie ekskrementy? Naprawdę, Ekko na obu skórkach wygląda jak postać z innej linii skórek. Obie nie wyglądają jak Star Guardian.

Wiśnie (czyli jeszcze większe owoce) też zaś są dwie: mobilna wersja gry, Wild Rift, doczeka się w tej linii aż PIĘCIU ekskluzywnych skórek. Powtórzę jeszcze raz: mobilna wersja gry dostaje pięć skórek tylko dla siebie, co przy fakcie, że skórki z wersji PC trafiają do mobilki, ale nie w drugą stronę oznacza iż… gracze znów traktowani są po macoszemu. A jeśli dodać fakt, że o TRZY z pięciu tych skórek gracze wersji PC nie mogą się doprosić od 2-3 lat… Star Guardian nie jest jakąś losową linią skórek. Nie jest linią niszową czy linią wydaną tylko do WR i można się było spodziewać, że wydanie skórek z bardzo popularnej i wyczekiwanej linii tylko do wersji mobilnej to kiepski pomysł. Oznacza to, że zamiast zarobić kokosy, będzie tylko mleczko, bo gracze z tego tytułu nie zaczną masowo grać w Wild Rift. A druga wiśnia, to fakt, że zanosi się to iż nowy system passów w LoLu rozsadza ten event bardziej niż poprzednie. Czekamy na szczegóły, ale już teraz zapowiada się nieciekawie: na miejscu Riotu w sytuacji kiedy skracają event i planują dwa razy więcej rzeczy do wyfarmienia oraz ogromnym NEGATYWNYM feedbacku odnośnie nowego systemu przepustek, to już bym miał kilka spotkań kryzysowych pod hasłem „pali się nam pod nogami, bo skrewiliśmy najważniejsze wydarzenie roku zanim się zaczęło”.

 

14.07.2022 update: Legends of Runeterra również ma ekskluzywną skórkę do Gwen. A co więcej, tutaj są zebrane i opisane wypowiedzi na temat limitowanych skórek, które można podsumować tak "Chcemy by inne gry odniosły sukces, więc dodaliśmy do nich limitowane, wysoko oczekiwane skórki by zachęcić grczy do tych gier i dać trochę uwagę tym grom i docenić ich graczy". Innymi słowy "chcemy by Wild Rift odniósł sukces i stosujemy metodę srania na graczy wersji PC".

 

 Problem nr. 10 Test Pięciolatka

Większość z was zapewne nie wie, na czym polega Test Pięciolatka. Zasada jest prosta: twórcą jakiejść rzeczy uciekają często oczywiste oczywistości. Ponieważ stworzyli jakieś dzieło, są z niego dumni, zdarza im się nie widzieć oczywistych luk w ich pracy. Dlatego istnieje coś takiego jak "korekta" w przypadku tekstów. Test Pięciolatka polega na tym bierze się z krążącej po Internecie "Evil Overlord list", czyli liście rzeczy, które inteligenty Zły Przywódca powinien robić. I jednym z pierwszych punktów jest przedstawienie planu pięciolatkowi do analizy. Ponieważ rzeczy, które laik widzi od razu, uciekają ekspertom. RIOT po prostu nie weryfikuje niektórych produktów, jak wygląd i tematyka skórek czy koncept postaci,  z kimś losowym, kto nie jest skażony procesem ich powstania. A powinien.

RIOT zdecydowanie za żadko również konsultuje pewne rzeczy z graczami. Wiele skórek, również nie wylistowanych tutaj, cierpi z powodu tego, że gracze mają TYLKO tydzień na feedback, a RIOT tyle samo na zmiany. Gdyby koncepty powstających skórek  lub ich gotowe produktu trafiały do graczy lub na serwer testowy nie dwa tygodnie przed ich wydaniem, ale miesiąc lub więcej, możnaby uniknąć wielu wpadek, a sami gracze poczuliby, że mają wpływ na swoją grę i ulubione postaci. Nie byliśmy i nigdy nie będziemy zadowoleni z tego, że Quinn dostała skórkę Warden (nasza reakcja była "WTF?" i to łagodnie mówiąc), ale gdyby nie było wyjścia koncepty D i E są o wiele lepsze od tego, co dostaliśmy. Być może graczom udałoby się wyprosić zmianę palety barw Kalisty by mnie przypominała Blood Moon. Być może model PsyOps Viktora byłby zmieniony. Być może. Projekty takie jak Resistance Illaoi czy Little Demon Tristana udowadniają, że głos społeczności potrafi dać dobre efekty, nawet jeśli w obu przypadkach wybraliśmy inaczej.


  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

POLSKI↑ 
ENGLISH↓

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

In defense of RIOT Games we have to say few things first, It is nearly impossible that in such big company nobody has never make a PR failure because the responsibility is blurred there. In is also not possible to do not make big one from time to time for the same reasons. It’s not possible also, in the world of creative work, to satisfy everyone because some will like new Sona Skin and some not; some will want some changes and some will not. And that is all ok. That is the reason we will disscuss only obvious failures or the sits, when majority of feedback was negative.

Second matter is how skin releases has looked before. Albeit some exception or discounts or sets, skin has nad following costs: 520, 750, 975, 1350 or 1820 Riot Points (RP). We skip ultimate skins in this cause in the matter of problems we disscuss here, they are an exception not a regular one. Some time ago, 520 skin were just recolors wchich currently are replaced by chromas (see base Soraka and Dryad Soraka). This means that serious changes were made for 750 onward skins. 750 ones can get model changes but effects and voices were uncganged (see Dawnchaser Sejuani where she is an elf on lion instead of human on boar).

Next levels, 975 and 1350, are basically the same. The only diference is the amount of effects changed (no changes in voice). See HeartSeeker Quinn and Lucian where the price 975 and 1350 respectivetly were justified by that.

Last level, legendary skins of 1820, are major changes and often with voice changes too like new lines. If changes, for some reason, are too small the prize is smaller too.

Since some time (may 2019) RIOT Games has stopped releasing skin below 1350 justifying it by the community demand of better quality skins with more changes. The other matter is whether new 1350 skin should or should not cost 975 (some should) but we will not disscuss this today. Also because and above example of HeartSeeker has shown: it may be difficult to judge.

So, before we start the rant, there is one more thing. RIOT Games has to make money and cause there games are F2P, this leads to acceptable politics of making money through cosmetics, mostly skins. This lead to fact that skins for popular champions make them to be able to make skins for niche ones and that popular champions most likely will get a legendary skin. Side effect of that is 1000 day Club which is a list of champions who did not get a cosmetic for 1000 or more days. Sometimes it is justified (like Urgot or Yorick) by being in dev’s hell sometimes it is not (like Shyvana or Kayn) cause the souce are multiple form of such champions (1skin equals to 2-3 of regular ones). RIOT itself has stated also that they 1st choose the line and then pick champions which leads to focing popular champions into many lines (see problem no 3 below).

And before we really start, most of faulires are results of 2020 Season Start video (watch it here) and unfullilled promises which were made there.


Problem no 1: PsyOps Viktor Skin

Skin comparission 

Viktor is a popular in pro play champion but not much elsewhere. His concpet is a cyborg-based: he made him one himself. In 2020 he was a member of mentioned 1000 day club and with a release of PsyOps Viktor he officially has left it. Oficially, cause this skin is just Viktor as a cyborg. Regular Cyborg. Yes, his players got a skin who visually and thematically is same as his base. He is not cosmic cyborg or cyborg in smoking or faity cyborg. There. Ist Cyborg as a cyborg. So we can say he did not got a proper cosmetic till 2022 High Noon Viktor (kinda Wild West). Clou is, that his players just got a skin to stfu them.

Skin comparision: altought different, still two cyborgs.

Problem nr 2: Warden Quinn Skin

Simillar problem, but just bigger, has Warden Quinn Skin. The Concept of this characters is a scout with a big bird (it’s name is Valor). Wardens and Marauders is an old, 2015, skin line which was not well received cause of unatractivness of the idea of the line and little potential in it: it’s just people in silver armors (Wardens) fighting people in darksilver armors (Marauders). Back then the line has costed 750 RP per skin and, IMO, even if there are some good ones there (Warden Karma or Marauder Ashe looks good), there is no amazing concept skin there: they are just people in armors. More details in problem no 4.

What could we get vol 1.

What could we get vol 2.

What we've got.

So in this case, Quinn was just dressed in armor. If you will look into early concept, they also has choosen the easiest one, the one who is very similar to base skin, essetially the least interesting or cool. Basically, effortless. Even more, even after big (but not THAT BIG) feedback, RIOT has decided to not satisfy players here and make no requested changes into a skin (see problem no 6) and, according to players, has changedd better splash art with visible face to worse with bo visible face.

Kayle Splash Art

Original Warden Quinn Splash Art


Changed Splash Art

And what were those terrible, requested changes? Saturation of colors, so the skin overall do not look like e-sport related championship skin line (PROVE) and a change in splashart so it wont look like another character, Kayle. Even one of the biggest conternt creator who plays her did not recognised her on that art and mistook her with Kayle and Ashe until someone pointed a Valor on it (PROVE).

So, if we agree that like in PsyOps Viktor case, its not a skin but an expensive chroma, Quinn did not received a cosmetic since February 2017 till Summer 2022 when she will get Star Guardian Skin, emote and icon. Moreover, it means she does not have till then 1350 or better skin, which equals to only low-level skins. Overall” ~5,25 years, out of which 3.5 for a sorry excuse for a skin, as we call Warden Quinn.


Problem nr 3: Marauder Kalista Skin

Proves:

https://www.reddit.com/r/KalistaMains/comments/kw5kel/rant_about_the_unfairness_of_kalistas_marauder/

https://www.reddit.com/r/KalistaMains/comments/ksnkla/kalista_marauder_skin_chromas_a_sad_story_to_a/

https://www.reddit.com/r/LeaguePBE/comments/k9otxy/pbe_bugs_feedback_thread_marauder_kalista/ 

https://www.reddit.com/r/KalistaMains/comments/t4oodd/kalista_deserved_the_battle_bunny_skin/

 

At the top of what we said above (both skins were released at one batch with same kind of love), we have to add that: Kalista, since her release in 2014 did not get any, non e-sport related (and those are released based on different pool and schedule) till know. Many players has opinion that Marauder Kalista is just Blood Moon Kalista 2.0 (a better version). Players has complained about lack of different colour effect between base color palette and chromas and all the elements which we will be poiting out in problem no 4. Overall, Kalista is a champion with longest period of not a proper skin release (over 8 years - almost 3000 days), cause, as in previous problems, we have count Marauder Kalista as chroma.

Also, when speaking OOT, the reasonof this is champion popularity. When Battle Bunny Miss Fortune skin with animation of jumps was released, many Kalista Players were suprised cause they asked for theme (a Bunny Theme for Kalista) for years. RIOT’s argument why Miss Fortune and not Kalista got the skin was… not a proper one. „Miss Fortune’s walking animation look like bunny hops that is why she was choosen”. RIOT, BELOVED, GAMES, for [CENSORED] sake ENTIRE KALISTA’S KIT is based on her passive which are… bunny hops after basic attacks! It means there is no better champion for bunny theme than Kalista! The only reason why you have choosen MF instead of Kalista is her popularity. And boobs: thoose MF has bigger.


Problem no 4: 2021 Warden vs Marauder skin release.

List of skin released in season 2020

List of skin released in preseason 2021

Partially we’ve disscussed that probem above but those are two, bottom layers of tort made out of shit. This skin were announced december 8th 2020 but due to Christmast Holiday break were released January 7th 2021 – about 1 month later. At that batch there was 5 skins, all for champion who were waiting at least 900 days for that, out of them two - Quinn and Kalista – it was over 1300 days. It means that for 5 at that moment unpopular champions, RIOT has „refreshed” uninteresting, with little potential, themathicallly bland and requiring not much effort – when compared to many others - skin line. Due to overall skin quality (at two skins should be 975 at best), people has to confirm that whose will be 1350 skins cause, also due to choosen line, they thought it would be less! Feedback thread on Reddit was closed after two weeks (out of five avaiable), cause of Christmas and after the month of wait, skins were released woth no changes at all. Players has accepted the fact that they just got effortless kins and made arequest „at least do those, small changes”. And were ignored: some requested changes were rejected, some not even commented. It means that players has waited 2,5 more that usuall for the skins to be added to production server, RIOT has made no changes cause there was not enough feedback like in some other cases (see problem no 6). And there was so little feedback cause of barber paradox: either players will buy „effortless, throwaway, stfu skin” and give a signal that RIOT can make such things again or will not buy it those giving a signal of „do not make skins cause we will not buy them”. Final effect wast that, instead of most mains buying the skin, only ~30% did (many cause of content starvation). According of RIOT it was „much”. IMO, definetly nope.

 

 

Prove that players has asked and pointed their dissapointment.

My Boss would fire an employee who has planned a skin release for those 5 champion, especially Quinn and Kalista, that way. Reasons would be incompetence and PR disaster. At best, such enployee woulde be degradeted. Reddit to be honest did not exploded with outrage, but should, but even today there are players who thinks that this batch of skin was OVERALL effortless, throwaway, stfu-line made for unppular champions, closed with release AFTER expected deadline „before the end of the year” with no requested changes and which were bought mostly due to skin starvation of players.

Us all of that release has hurt even more as Quinn is our second most played Champion. And even though, we’ve tried many times to convince us to the skin, we still do not want to use it. Simply, Corsair (750 RP) or HeartSeeker (975 RP) are visually bettetr skins. Not to mention that Wood Scout (975 RP) and HeartSeeker (975 RP) has longer list of changes that Warden.


Problem no 5: Seraphine’s Release.

Proves

Where to start? KDA is a popular skin line. So much, that till today the ONLY FIVE characters who has skin on this skin line has av, 3 skin IN THIS LINE only. Seraphine herself was 1st annunced in April fo 2020 with false Twitter account.For nearly half the year RIOT has markinteg her through that who, as we suspect, was suppoused to be part of KDA line form the beggining.

The cloue is that the character who mas marketed was KDA All/Out Serephine, from the world of her 1st skin tham came with champion release, not the „base” champion. And Base champions is… a pop star. Which is same as KDA. Many people thinks that her KDA version was 1st and then they made the base version withouth major changes in the concept. She still is cute, colourfull dressed anime-like girl. Het motivation? Bland. Smiley and happy girl who want to change the world for better with music. The World, Runeterra, who is full of demon, witches, undeads and has nation which mission is take over the world. The very concept of Seraphine from LoL’s world POV does not make sense and is impossible to exist there.

More to speak, she uses aspecial device which operates on hextech crystals which are made leftovers over a race of brakerns, same as Skarner, an other champion. Now, Seraphine hears voices of those who’s sous are trapped in there. And she does not care, which is against her marketing persona. It has to said that way „a character, described as carefull give not a damn f-word about the fact that she used device fuelled by souls of sentient race who was killed to make it possible. One of her in-game text line is like „Hey, Skarner! Wanna know what ya dead comdrades say?”. It lead to „Justice for Skarner” action which basically was „play Skarner, do not play Seraphine” cause RIOT did not give a damn f-word abour unpopular champion lore. So, lest go further.

The typical schedule of champion release in case of Seraphine has also two, major failures. Her skill kit is too close to Sona’s kit. And it isnot ONE skill. ALL OF THEM plus thematic. The voices and explanation of the RIOT that they are different in execution (which is true – we tested that) did not helped. Seraphine is just answer to question „if Sona would be relesead today how her kit would like?”. And the data show that too: after Seraphine release, play rate of Sona drops by few percentage points from ~5%, instantly changing her from porpular champion to niche.

And a cherry on the top: the skin she got for her release was the most prestige one. Ultimate skin, cause somebody thought it was good idea. Let us rephrase that: a new champion, with bad backstory, marketed by his alternate version, who has copy-paste and improve skill kit from another champion and who has lore who badly rides on another champion’s lore is given best and most rarest skin who requires most time of the work.


Problem no 6. Changes in skins.

Prove: just search reddit.

We have mentioned above, that Quinn or Kalista did not get changes for their skins. Will not get them too Star Guardian Sona, planned for July 14th 2022 release. On the other hand, Firefly Ekko was pulled of for few weeks to get effect upgrade. After huge (total of 5000+ reddit comments) feedback Prestige Edition Ocean Song Seraphine is getting her changes which are against RIOT’s politics about what changes can be done for new skins. And even that, it was made stfu way so players has demanded the reverion of changes. Ashen Knight Pantheon was mixed with mud after players pointed out that he looks like chroma for already existing skin. And instead of pulling him of, RIOT decide to not do eny changes at all. Since theie release, a pair of lover Xayah and Rakan, had their skins releaed in pairs and with unique, koined recall. E-sport Skin for Rakan has broken that followed by few year later with Phoenix Xayah. Both decision were stupid but even more stupid was to NOT include unique recall for 2022 skins for them in Arcana skin line.

The Politics about who get and who does not get changes in skin is strange. Star Nemesis Fiddlesticks gest changes so he does not look like his another skin, while Warden Quinn and Marauder Kalista do not, so we ahve a „Championship” Quinn and „Blood Moon 2.0” Kalista. More and more skins have lower quality, compared to others, and more skins has to be fixed. Newest failure is even double (see problem no 9). Players sometimes argue, what is the point of getting feedback when at random it can be ignored? Sometimes even without any explanation left?


Problem nr 7. Ruination.

Big Event of 2021 ended badly, as big, big, really big failure. Here is good summary of why by Necrit. One sentence version: event based on game’s lore put it deeply onto his own ass and the number of lore based mistakes and plot holes is biger than the human body hair count. The cherry of the top: Ruination in lore is a story among others of Kalista, Yorick and Maokai. None of them shows in event, beside Yorick in ONE SCENE. In oher words; let’s make a Spider-Man story without Spider-Man. Throw Wolverine there.


Problem no 8. 1000 Day club.

Prove 

1000 Day Club is a list of champions who did not got a skin for at least 1000 days. In wider POV: any cosmetic. Primo, such club should NEVER exist. NEVER, ever any champion should not receive a skin less often than every 2 year – and it take into consideration how many skin RIOT can release nowadays and the fact from PR POV its bad. 1000 day club was dismissed for the 1st time in 2021, with release of Shyvana skin. Oficially, cause unoficially never, if PsyOps Viktor (problem no 1), Warden Quinn (Problem no 2) and Marauder Kalista (problem no 3) were counted as chromas.

Even if not nitpicking here, since relese the skin for Shyvana, Dr Mundo, Kayn, Fiddlesticks or Udyr has become new members. And Fiddlesticks skin will be released…. Six and half month after promised deadline. With beforehand annoucment. Still, the quality of the skin was bad enough so it received enough feedback to be improved so it does noy look like the other of his skins.

1000 Day Club is one of the biggest, PR failures of RIOT. You know, it is the same as saying to some champions lovers „we have you in ass”. Deeply there. Very deeply. Especially that since her release, Kai’sa has got eight skins, Seraphon six or Yone four but champion like Taliya or Rell still waits years. There is also a situation when Leona got 5 skins in ONE year span. This is as much as currently has Quinn and more than Kalista – even if we skip nitpicking. This is as much as Rell and Taliyah combined.

RIOT, BELOVED, GAMES! You are making 120+ skin per year. It means that within two years span every character can get at least ONE skin plus eighty most popular can get two. HALF of the champion as of today can get ONE SKIN PER YEAR. Riot, beloved, Games. Schedule it better!


Problem nr 9: Star Guradian 2022 Release Schedule.

Proves:

2022 Patch Schedule  

1st Teaser

This Tweet

 

Oh boy. The thing that forced us into this entry. Star Guardian is most anticipated and waited skin line in the game. RIOT has announced in January that this year we will return to it. And after that make a schedule which has no thinkover and with a middle finger shown to players. The same one players who are related to problems 1-8.

Lest get by it in order. Since January to June 2022 there was no a single teaser releaseabout the event. Not even any related info. Biggest event of the year has more leaks than official news. And after that, during one weekend span, we have at least one teaser per day. And that is nad. It is equal to situation to release of 1st poster and trailer for biggest blockbuster of the year one month before the premiere. Where that date was released among them. And RIOT has even failed in that.

RIOT’s typical new content and balance changes schedule goes like this: patch every two weeks, two times a year after three week. From time to time, the patch is delayed by one day. Which is stupid. Here is why: if, due to any reasons, one of the two patches which are one by one in release has to 13 days long, why it has to be the next one not the current one, which postpone annoucment/previews etc. of new content by one day? It does not matter which one will be one day shorter if any has to be, then why patch x.12 not x.11? Why not please the players and show them new content without forced delays? [CENSORED] in the case od Starr Guardian content annoucment this was what exactly has happened. Which means that annoucment of the new skins etc. for MOST IMPORTANT, MOST ANTICIPATED AND BIGGEST event of the year was delayed one day, after five days of teasers instead of month of tension building!

[CENSORED] even more! It is planned for one of those three week patchs which means that players will have to wait ONE WEEK longer than usual. Tfu! For biggest event for which we are waiting THREE YEARS! And when they finally annouce it, 4 days before 1st batch of content hitting test server, we are forced to wait one month, cause next patch is longer...

[CENSORED] even more, cause there will be TWO patches of Star Guardian related content! 1st one we will get skin for uber popular Kai’sa, popular Ekko (both with upper level content), new champion Nilah, and niche Sona and Fiddlesticks. Due to non skin content we already know who will be in 2nd batch. Uber popular Akali, populat Morgana and three niche champions: Taliyh, Rell and Quinn. In other words: players of the latter three, already poorly treated by RIOT, will get their skin after FIVE WEEKS of waiting insted of THREE or TWO or, worst case scenario, FOUR. Rell, as a new champion releaed in 2020 did not get any new skin since then, which is a very rare situation cause usually new champions are getting one or two in the 1st year (counting e-sport one to not nitpicking Kalista’a case once more). Even more. It is second time when such one month long schedule is tied to Quinn’s skin release.

RIOT, beloved, games, for… [CENSORED]

Two small cheries on the top: both new Ekko’s skin (regular and prestige edition) are ugly. Very ugly. Many players are wondering who accepted such shit? Really, Ekko on both skins looks like a character from different, non Star Guradian, skin line with awful hairstyle.

Two big cherriess: mobile version of the game, Wild Rift, will have FIVE exclusive skins. If we account the fact that skin from PC are made into mobile but not the opposite, it means that players were poorly treated once again. Add to that the fact that THREE of those FIVE skins were highly demanded from PC players for 2-3 years… Star Guradian is not like any skin line. It is not a niche skin line or Wild Rift exclusive skin line and RIOT could predict that release exclusive skin for mobile version will backfire (not WOULD but WILL). So instead of making mountain of money there will be only small hill cause players will not en masse instal Wild Rift cause of few skins. The other big cherry is that the new pass system of LoL will blew the event even more than usuall. We are still waiting for details but if as for today it looks badly: if I was at RIOT’s place and made event shorter than usual with double the usual content to farm and has received HUGE negative feedback on new passes, then I would already had at least few crisis meetings under the motto „our floor is burning cause we have screwed up badly biggest event of the year beofr it has started”.

 14.07.2022 update: Legends of Runeterra also has it's own exclusive skin for Gwen. More, here are collected and described responses about exclusives Star Guardian skins. All of them can by summirized as "We want than the others games were successful too so we added highly demanded skins as exclusives for them to force players to go play them and buy this skin there and to gove this games and thei playerbase some love". On other words "we want Wild Rift to success so we use "shit on PC players" method to do so. 

 Problem no 10: test proving by 5yo

Most of you propably do not know what is "test proving by 5yo. The rule is simple: creators of any thing often do not see the obviosly obvios things. Because they created it, often are proud of it, so it make them blind to some obviosu holes. That is why the proof readers exists. Test provided by 5 years old comes from Internet's Evil Overlord List, that is a list of things that clever Overlord should do. One of the 2st points on list is giving a child a plan for test proving. It is because a non-pro can easily see things that expert may omit. RIOT just do not do this: do not present some of its  concepts or ideas to persons outside of the initial process of creation. They should. 

They also definetly not as often as they should, consult things with players. Many skins, also not listed in this entry, are lacking only 'cause players has a week for feedback and RIOT another week to make changes. If skin koncepts or skins were published on test servers or presented to players more than two weeks before release, like month or even more, then maany failures could be avoided. We were greatlu disspointed with skin like Quinn got in 2021 but if it was not as option to change, concpet D or E are way better than what we got. Maybe players could convince RIOT to change colour pallete of Kalista so it is more distinctive than Blood Moon. Maybe PsyOps Viktor could have a better model. Just Maybe. Projekt like Ressistance Illaoi or Little Demon Tristana proves that community voice can give good feedback, even is our personal choices were different thatn the general ones in both cases.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz