Search this blog/このブログの中でさがす:

piątek, 27 marca 2015

Dziesięć Piosenek, z sentymentem.

Tylko ten gościu pośrodku nie śpiewa dobrze nic, a nic. Ale sentyment do piosenek ma! Zdjęcie zrobione podczas Magnificonu 2017. Źródło własne.

                Sentyment to bardzo ciekawa rzecz. Każdy z nas ma jakieś. To takie dziwne, niekiedy niezrozumiałe uczucie, które sprawia, że czujemy się dobrze, mamy miłe wspomnienia o jakiejś rzeczy. Jesteśmy z nią związani. Mamy do niej pociąg.  Dzisiaj podzielę się z wami kapką z moich sentymentów. Dziesięć fandomowych piosenek mojego dzieciństwa. Dziesięć piosenek, które miło wspoinam. Uwaga na słodkość. ^_^


                Dlaczego akurat taki temat? Cóż, mam ten sam problem co Aeth. Pisanie notki zajmuje mi strasznie dużo czasu i przygotowania. Dlatego (Wreszcie! No ileż można Go dręczyć o to! Kitsune) postanowiłem, że zdecydowanie potrzebuję krótkich, szybkich notek. Ot takie, co można napisać w jeden wieczór. A że akurat kiedyś wpadł mi do głowy akurat taki pomysł? I uczepił się na dodatek jak ten rzep psiego ogona albo pewna lisica mojej nogi (Nie gryź! Dam Ci tego kiślu!)? Kolejność nie zobowiązująca.

1.
Tytuł: Get Along
Wykonawca: Megumi Hayashibara
Źródło: Slayers Original series opening.




                To nie jest moja ulubiona piosenka z Slayers. Tą zdecydowanie jest i będzie opening z drugiej serii, Slayers Next, Give a Reason. Z tym, że nigdy nie była puszczona w Polsce. TVN 7 przez wszystkie serie męczyło nas czołówką i endingiem z pierwszej serii. Ale do tego anime mam ogromny sentyment i jest to moje ulubione, rysowane dzieło Japończyków. I moje pierwsze zetknięcie z nie sztampowym fantasy.

2.
Tytuł: Sailor Moon Star Song/Makenai
Wykonawca: Hanazawa Hae
Źródło: Sailor Moon Stars Opening.



                Któż nie zna Sailor Moon? Od zawsze wiedziałem, że jeśli chodzi o tą piosenkę to jest pewne rozdwojenie odnośnie tytułu. Ja jestem święcie przekonany, że brzmi on Makenai, ale wszędzie niemal pisze Sailor Moon Star Song. Nie będę polemizował. Ta piosenka to najlepsze co spotkało ten serial i wszystkie jego serie. Jest to jedna z niewielu piosenek, które potrafię zaśpiewać pół z pamięci, a całość "kiedy gra muzyka". I jedyna, która wiem o czym jest tekst.

3.
Tytuł: Moonlight Densetsu
Wykonawca: Dali/ Moon Lips
Źródło: Sailor Moon Opening/ Sailor Moon R Opening/ Sailor Moon S Opening/ Sailor Moon Super S Opening



                Sailor Moon polski fandom anime zawdzięcza wiele. Ten utwór, prezentowany tutaj w wersji Orgel Version, jest najlepszym znanym mi wykonaniem (coverem). Bezapelacyjnie. Ale oryginalna wersja (drugi link) też nie jest zła. Ale Orgel version daje mi o wiele więcej sentymentu. A skoro już jesteśmy przy coverach i instrumentalnych wersjach utworów...

4.
Tytuł: Dan dan kokoro hitarateku
Wykonawca: Field of View (choć utwór stworzył Zard).
Źródło: Dragon Ball GT






                Polski fandom manga & anime nie zaistniałby bez Dragon Balla. Choć seria GT jest znielubiana, to jednak niemal każdy kojarzy tylko ten utwór. A to ze względu na to iż poprzednie to były czołówki z innych krajów, a ta brzmiała wtedy nieziemsko. Nieziemsko!

5.
Tytuł: Mikan Enikki ending
Wykonawca: Joanna Pałucka
Źródło: Mikan Enikki





                Trzy lata. Tyle czasu szukałem tej piosenki jeszcze za czasów liceum albo studiów. To jedno z najlepiej wspominanych przeze mnie anime. Mam do niego oraz do końcowej piosenki ogromny sentyment, ale tylko do wersji polskiej. Nie wiem czemu, ale po prostu lubię ją. Zawsze dobrze jest sobie przypomnieć ją albo to anime. Dla porównania, wstawiam też wersję japońską.

6.
Tytuł: Yattaman
Wykonawca: ???
Źródło: Yattaman Opening


                Nigdy się nie dowiedziałem, czemu Yattaman ma opening po włosku. I szczerze, nie chcę wiedzieć. Zepsułoby to sentyment to tego anime, nadawanego na  sławetnej Polonii 1. A skoro już mowa o Polonii...

7.
Tytuł: Moete Hero
Wykonawca: Enomoto Atsuko
Źródło: Kyaputen Tsubasa opening (Czołówka z Kapitana Tsubasy).


                Nie jestem fanem piłki nożnej. W żadnym wydaniu. Ale Kapitana Tsubasę się oglądało. Na potęgę. I na potęgę było się za nim. I to bieganie przez boisko trwające dwa odcinki... ^_^ Pozostańmy w klimacie sportu. I Polonii 1.

8.
Tytuł: Gigi la Trotolla
Wykonawca: ???
Źródło: Gigi la Trotolla opening


                Trwając w Poloniowym szale. Kolejny włoski opening z nieśmiertelnego Gigi'ego. Och... Polonia wzbudza naprawdę miłe wspomnienia. Tak wiele piosenek, a tak mało miejsca...

9.
Tytuł: General Daimos
Wykonawca:
Źródło: General Daimos Opening



                Pierwsze mecha anime każdego w Polsce. Nieśmiertelny Daimos. Nieśmiertelny Generał Daimos. Do boju, Daimos!

10.
Tytuł: Spider-Man and his amazing friends
Wykonawca: ???
Źródło: Spider-Man and his amazing friends


                Było nas troje. Ja (Spider-Man), mój brat (Iceman) oraz nasza siostra (Firestar). My i RaiUno. Po włosku. I nic nie rozumieliśmy. A jednak skądś wiedzieliśmy jak się postaci nazywają. I mieliśmy frajdę. Ciężko było wbrać nie anime, ale jakiś komiksowy opening. I choć czołówki z Spider-an TAS i X-Men TAS to też sentyment, to jednak ten serial wzbudza jeszcze większy.

11.
Tytuł: Go Go Power Rangers
Wykonawca: Ron Wasserman
Źródło: Mighty Morphing Power Rangers Opening


                Miało być dziesięć. Czyżbym nie umiał liczyć? Nie! Po prostu w tym zestawieniu nie mogło zabraknąć Power Rangers! Choć jestem fanem Super Sentai, to jednak bez PR nie wsiąknąłbym w Sentaie. Poza tym, mówimy nie o upodobaniach, a sentymentach. Go Go Power Rangers!


                A jakie są wasze utwory, które dażycie sentymentem dalekim aż do dzieciństwa? Podzielcie się w komentarzach. Gorąco zapraszamy! Ja i Kitsune!

2 komentarze:

  1. brachu! obudziles we mnie mega wspomnienia! twoja lista jest mega! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no, taka miała być. i dziw by był, gdybyś jako mój brat nie obudził nią swoich wspomnień. ^_^

      Usuń