Search this blog/このブログの中でさがす:

poniedziałek, 4 maja 2015

Majowe Wisienki



Sakura Cherry Blossoms in Oita, Japan by Zaimoku Woodpile. Na licencji CC BY 2.0
                Przyszedł czas by wypowiedzieć się na temat mi całkowicie bliski. Manga. Piszę o niej rzadko, ale to nie sprawia, że nie jest mi bliska. Tym razem, krótko o tym co nas czeka na rynku mangowym w Maju.


                Z radością obserwuję rozwój polskiego rynku wydawniczego. Co prawda anime kuleje, ale mangi mają się dobrze. Od jakiegoś czasu widzę coraz więcej coraz to lepiej znanych i znakomitych tytułów. Hołduję zwyczajowi, w miarę możliwości finansowych, kupowania po jednym tytule od Wielkiej Trójcy, JPF, Waneko i Studio JG. Jak na razie mi się udaje, choć liczba tytułów, które i tak bym chciał mieć, a są u nas wydane jest chyba trzykrotnie większa. I ciągle przybywają kolejne. Auć, rzecze mój portfel.

                Nie będę opisywał każdej nowości. Mój portfel, choćby nie wiem jak bardzo chciał, nie zniósłby kupowania wszystkiego, dlategoż nie znam większości z tytułów. Jednakowoż ustosunkuję się do każdego wydawnictwa na tyle, na ile mogę i umiem. Kociak na początek.

Waneko


                Aż osiem tomów zapowiedzianych na maj. W tym dwa na dziś, choć już wiemy, że Mirai Nikki trafi do nas (czytaj sprzedaży) dopiero jutro. Szybko też do swojego końca zbliża się Ao no Exorcist. W tym miesiącu już tom 11 z 13 wydanych. Co oznacza, że jeszcze w tym roku Waneko dogoni w tym względzie Japonię.
                W tym miesiącu w Krakowie odbywa się również Magnificon Expo XII, największy bodajże konwent fanów mangi i anime. I Waneko zapowiada nie tylko swoją obecność, ale i ogłoszenie dwóch nowych tytułów. Mam szczerą nadzieję na Negimę. Liczę, że może się pokuszą o nią, z racji wydania już innego tytułu tego samego autora, Love Hina. Czekamy. I trzymajmy kciuki!

Studio JG


                Tylko pięć tomów. Niestety, nic dla mnie. Choć nie można odmówić interesujących tytułów w tym zestawieniu. Być może kiedyś zainteresuje mnie No. 6 i Demon Maiden Zakuro na tyle, by wreszcie się zapoznać. Na moje nieszczęście, wszystko co ciekawe było w kwietniu, a więc zarówno Haganai #3 i Kamisama Hajimemashita #1 (Ja zostałam Bóstwem). O ile to pierwsze już kupuję, to drugie zacznę. Czekamy też na nowości i plany na Magnificon. Póki co nic nie ogłosili jeszcze. Poza tym, że pojawi się stoisko yatta.pl.

JPF


                JPF słynie dla mnie z wielkich tytułów. I tak mamy już 68 tom Naruto, 33 One Piece i 4 Berserka. Oraz kolejne dzieło Junji Itou i coś ze świata Tytanów. Hmm... Problem wielkich tytułów jest taki, że są trzy obozy. Tych co uwielbiają, tych co nienawidzą i tych co są po środku. I tak się składa, że w przypadku JPF, większość z ich wielkich tytułów jest dla mnie w tej trzeciej grupie. Jedyny "tasiemiec", który mnie interesuje (Fairy Tail), już wiem, że nie wydadzą z tajemniczych powodów. Jednocześnie większość z ich tytułów mam na liście do nadrobienia, więc wiem, że kiedyś czeka mnie spory wydatek, a zarobek dla JPF. Na bliżej nie określoną przyszłość.
                Nie zmienia to faktu, że uważam, że akurat u JPF każdy fan coś znajdzie. Również nieznane plany na Magnificon. Nie ma na stronie info o ich pojawieniu się, choć w to nie wątpię.

Pozostałe wydawnictwa


                Tak się składa, że jakoś propozycje wydawnicze innych wydawnictw jeszcze nie trafiły w moje gusta. Nie możemy jednak nie wspomnieć o nich, skoro wiemy, że są. I tak od Hanami możemy spodziewać się w maju 5 tomu Monster. Jeśli chodzi o Yumegari, Ringo Ame i Kotori, to nie doszukałem się nowości na maj.

               

Inne.


               W maju możemy się spodziewać nowego numeru Kyaa!


              9 maja odbędzie się jednodniowy DARMOWY konwent Fantastyki Smokon. Będę, być może, podobnie jak Aeth z Wiedźmy na Orbicie (wyprowadź mnie z błędu). 10 maja, Hanami 2015 w Warszawie. 16 Maja możesz wpaść do Opola na Sakurakon 3. Potem, 23-25 Maja, Olsztyn i Olsztyńskie Dni Fantastyki.

                I najważniejsze. Magnificon Expo 2015. 29-31 Maja w krakowskiej hali Expo. Plan wydarzeń jeszcze się krystalizuje, ale pewne rzeczy są już wiadome. Oprócz drugiej cześci eliminacji do EuroCosplay, wiemy też już, że będą aż dwa koncerty: Kobayashi Mika oraz Tezya Póki co, zapowiada się wybornie. Spodziewajcie się notki jak tylko pojawią się szczegóły odnośnie planu

               Póki co, to tylko tyle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz